2
Січень 2023року
кадрова практика
лікарняні

Як роботодавцю організувати роботу з лікарняними виплатами по-новому

Підкажемо, як припинити діяльність комісії із соцстраху через реформу та призначити упов­новаженого, що ухвалюватиме рішення про страхові виплати. За нашим алгоритмом та зразками швидко та правильно організуєте роботу

Ольга Догадіна , керівник експертної групи «Експертус Кадри»

З 1 січня 2023 року діє нова редакція Закону № 1105. Розглянемо нові правила організації роботи з лікарняними виплатами.

Далі в статті посилання на норми Закону № 1105 — в редакції з 1 січня 2023 року.

Припиніть діяльність комісії або упов­новаженого із соціального страхування

З 1 січня 2023 року комісії / упов­новажені із соціального страхування припиняють свою діяльність. Тому на останньому засіданні у 2022 році комісія із соціального страхування ухвалює рішення про припинення діяльності з 1 січня 2023 року. Рішення оформлюють протоколом (див. Додаток 1).

Призначте упов­новаженого, який ухвалюватиме рішення щодо оплати лікарняних

Рішення про призначення страхової виплати ухвалює страхувальник або упов­новажена ним особа.

Страхувальник або упов­новажені особи:

  • конт­ролюють, чи правильно нарахували та своєчасно виплатили страхові кош­ти;
  • ухвалюють рішення про відмову в призначенні або припинення страхових виплат (пов­ністю або частково);
  • розглядають правильність видачі документів, які є підставою для страхових виплат.

Підстава — частина третя статті 22 Закону № 1105.

Керівник установи наказом призначає одного або декількох упов­новажених, які призначатимуть страхові виплати за соціальним страхуванням. Керівники установ з невеликою чисельністю працівників ­можуть не делегувати ці пов­новаження та самостійно розглядати лікарняні й документи щодо допомоги на поховання.

Доцільно призначити хоча б двох упов­новажених працівників. Тоді не доведеться терміново роз­в’я­зу­вати питання, хто розгляне лікарняні, коли упов­новажений у відпустці, відрядженні або хворіє.

Призначайте упов­новажених працівників, компетентних у питаннях законодавства про працю, наприк­лад інспектора з кадрів, бухгалтера, що мають доступ до електронного кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ.

КЗпП забороняє роботодавцю вимагати від працівника роботу, якої не передбачає трудовий договір (ст. 31 КЗпП). Тому перш ніж готувати наказ, отримайте згоду працівників (див. Додаток 2).

Наказ про визначення упов­новаженого належить до наказів з основ­ної діяльності (див. Додаток 3). Строк зберігання:

  • постійно — в організаціях, що створюють документи Національного архівного фонду;
  • до ліквідації організації — в організаціях, що не створюють документів Національного архівного фонду.

Також можна внести зміни до посадових інструкцій працівників, що виконуватимуть функції упов­новажених. Тоді окремого наказу про визначення упов­новажених видавати не потрібно.

Нові правила військового обліку від Кабміну
№ 2, 2023
Протокол засідання комісії із соціального страхування про припинення діяльності