Як роботодавцю організувати роботу з лікарняними виплатами по-новому
Підкажемо, як припинити діяльність комісії із соцстраху через реформу та призначити уповноваженого, що ухвалюватиме рішення про страхові виплати. За нашим алгоритмом та зразками швидко та правильно організуєте роботу
З 1 січня 2023 року діє нова редакція Закону № 1105. Розглянемо нові правила організації роботи з лікарняними виплатами.
Припиніть діяльність комісії або уповноваженого із соціального страхування
З 1 січня 2023 року комісії / уповноважені із соціального страхування припиняють свою діяльність. Тому на останньому засіданні у 2022 році комісія із соціального страхування ухвалює рішення про припинення діяльності з 1 січня 2023 року. Рішення оформлюють протоколом (див. Додаток 1).
Призначте уповноваженого, який ухвалюватиме рішення щодо оплати лікарняних
Рішення про призначення страхової виплати ухвалює страхувальник або уповноважена ним особа.
Страхувальник або уповноважені особи:
- контролюють, чи правильно нарахували та своєчасно виплатили страхові кошти;
- ухвалюють рішення про відмову в призначенні або припинення страхових виплат (повністю або частково);
- розглядають правильність видачі документів, які є підставою для страхових виплат.
Підстава — частина третя статті 22 Закону № 1105.
Керівник установи наказом призначає одного або декількох уповноважених, які призначатимуть страхові виплати за соціальним страхуванням. Керівники установ з невеликою чисельністю працівників можуть не делегувати ці повноваження та самостійно розглядати лікарняні й документи щодо допомоги на поховання.
Призначайте уповноважених працівників, компетентних у питаннях законодавства про працю, наприклад інспектора з кадрів, бухгалтера, що мають доступ до електронного кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ.
СКАЧАЙТЕ:
Заяву про згоду виконувати функції уповноваженого
Наказ про призначення уповноважених щодо призначення виплат за соціальним страхуванням
КЗпП забороняє роботодавцю вимагати від працівника роботу, якої не передбачає трудовий договір (ст. 31 КЗпП). Тому перш ніж готувати наказ, отримайте згоду працівників (див. Додаток 2).
Наказ про визначення уповноваженого належить до наказів з основної діяльності (див. Додаток 3). Строк зберігання:
- постійно — в організаціях, що створюють документи Національного архівного фонду;
- до ліквідації організації — в організаціях, що не створюють документів Національного архівного фонду.
Також можна внести зміни до посадових інструкцій працівників, що виконуватимуть функції уповноважених. Тоді окремого наказу про визначення уповноважених видавати не потрібно.